Ondernemers vragen mij altijd. Hoe maak je nu een goede pagina die mij meer leads oplevert? Misschien ben jij ook zo’n ondernemer die moeite heeft met online verkopen van je dienst?
Een veelvoorkomend probleem is dat je sales pagina niet goed op orde is. Dienstverleners blijven nog steeds op de traditionele manier klanten ‘vergaren’. Waardoor ze meer tijd kwijt zijn aan de acquisities en minder tijd kunnen besteden aan het daadwerkelijk verdienen van geld. In dit blog deel ik mijn kennis over een tip top salespagina.
Kijken kijken wel kopen!
Voordat ik begin met de stappen wil ik je eerst uitleggen wat een salespagina is. Een salespagina doet de verkoop van je dient voor je; zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. Een tip top salespagina beantwoord alle vragen van je potentiële klanten voordat ze in gesprek met je gaat. Je speelt in op hun gedachten.
Een goede salespagina is dus van essentieel belang in het verkoopproces. De volgende stappen helpen je om een salespagina te ontwerpen die staat als een huis.
Stap 1: De krachtige binnenkomer
Begin bovenin de pagina met een krachtige binnenkomer. Vertel bijvoorbeeld in 1 zin wat jij kunt doen voor je klant. Door de klant meteen te vertellen wat je doet weet hij meteen wat hij kan verwachten van je pagina. Een goed voorbeeld van een krachtige binnenkomer is. “Ik ben een datagedreven conversie optimalisatie specialist. Door middel van UX design, A/B testing & data analytics help ik ambitieuze ondernemers groeien in het digitale tijdperk.”
Stap 2: bespreek het probleem van je potentiële klant
Vertel de klant welke problemen jij kunt oplossen. Dit zorgt ervoor dat je klant zich kan identificeren met het probleem. Dan heb je een grote kans dat deze persoon verder leest. Op deze manier zorg je er ook voor dat de kans kleiner wordt dat je in gesprek raakt met iemand die je niet goed kunt helpen. Mensen die een ander probleem ervaren zoeken simpelweg verder.
Stap 3: Beschrijf wie jij bent en waarom je dit doet
Wij als mens doen graag zaken met andere mensen niet met bedrijven. Veel ondernemers vergeten om zichzelf te presenteren. Door jezelf te laten zien wek je vertrouwen op bij je potentiële klanten. Vertel bijvoorbeeld waarom jij hun zo goed kan helpen bij hun problemen. Heb jij bijvoorbeeld zelf in hun schoenen gestaan? Of heb jij een opleiding gevolgd waardoor je extra kennis hebt vergaart die jij aan je klant kan overbrengen. Geef zonder op te scheppen aan dat je ervaring hebt. Zo wordt het duidelijk dat je weet waarover je spreekt.
Stap 4: noem voordelen, oplossingen en resultaten
Geef op de pagina aan wat de voordelen, oplossingen of uiteindelijke resultaten zijn. Dit kun je in een opsomming van maximaal 5 zinnen doen. Schrijf dit stuk in de vorm van voordelen en oplossingen. Het is belangrijk om niet duidelijk te maken wat iemand krijgt als ze jouw dienst afnemen, maar juist de voordelen en de opbrengsten van losse onderdelen te beschrijven. Een mooi voorbeeld is; Waarom kiezen anderen voor mij? Al 20 jaar ervaring in… Meer conversie garantie minder marketing kosten. Niet goed geld terug garantie. Ik ga altijd voor een langdurige samenwerking.
Stap 5: beschrijf wat de klant ontvangt
Wellicht ontvangt de klant een werkboek en een aantal seminars. Maak ook duidelijk wat deze seminars en dit werkboek de klant zal opleveren. Op deze manier wordt het duidelijk voor je potentiële klant wat je dienst inhoudelijk betekent. Vertel niet het hele proces en vertel niet in detail wat je gaat doen. Blijf gewoon bij de voordelen en geef een korte beschrijving. Het is belangrijk dat je potentiële klant weet hoe waardevol de inhoud van je dienst is.
Stap 6: geef antwoorden op veelgestelde vragen
Neem ruimte om veelgestelde vragen te beantwoorden. Zijn er nog nooit vragen aan je gesteld dan kun je zelf ook nadenken over vragen die je klanten wellicht zullen hebben. Het doel is om enige twijfels weg te halen van je klant.
Stap 7: geef een garantie
Laat aan je potentiële klanten weten dat ze hun geld terug kunnen krijgen als na een korte periode blijkt dat jouw manier van werken ze niet bevalt. Bij een product kun je aangeven dat je klanten het voor een bepaalde tijd mogen uitproberen en daarna hun geld terug kunnen krijgen. Hierbij moet je uitgaan van een lange periode, omdat je klanten het product of de dienst echt willen proberen. Door de periode lang te maken, verminder je ook het aantal geldterugaanvragen. Je weet op deze manier namelijk zeker dat je klanten de tijd krijgen om het product te gebruiken en dus niet hun geld terugvragen omdat ze het product nog niet uitgeprobeerd hebben.
Stap 8: vertel de prijs
Deze stap is klein, maar niet minder belangrijk. Klanten hebben de prijs nodig om een beslissing over jouw product of dienst te kunnen maken.
Stap 9: Spoor je klant aan om aan te melden
Gebruik juiste call to actions bij belangrijke elementen. De knop met een zin meld je hier aan voor het online seminar is al genoeg. Maak deze informatie heel goed zichtbaar voor je potentiële klanten.
Stap 10: zorg voor testimonials
Testimonials zijn stukjes tekst die mensen hebben geschreven nadat jij ze geholpen hebt bij het oplossen van een specifiek probleem. Als klanen deze tekstjes lezen, merken ze dat jij inderdaad de expertise hebt om hen te helpen. Je hebt het tenslotte al eerder voor elkaar gekregen. Dit geeft een potentiële klant extra vertrouwen in jou en in je dienst. Dit heet ook wel social proof. Een goede salespagina is onmisbaar Kortom: een goede salespagina is onmisbaar bij het online verkopen van je product of dienst. Door de 10 stappen uit dit artikel te volgen, heb je binnen notime een betere salespagina die je helpt jouw dienst zo goed mogelijk aan de man te brengen!